Гальмівна рідина
Гальмівна рідина - це складова частина гальмівної системи транспортного засобу, без якої неможлива передача тиску від головного до колісних гальмівних циліндрів. Через зміну робочих температур вона вбирає вологу з повітря, що знижує температуру її закіпання. У зв'язку з цим спеціалісти рекомендують її змінювати через кожні 2-3 роки єксплуатації авто. Через взаємодію з резиновими деталями, корозію і окислення гальмівна рідина може змінювати колір, що також впливає на роботу гальмів.
Гальмівна рідина і її головні властивості
Цей важливий элемент гальмівної системи має ряд характеристик, від яких залежать експлуатаційні якості. Давайте їх перерахуємо:
- агресивність
- температура застиганння
- гігроскопічність
Наприклад, від рівня гігроскопічності залежить здатність рідини вбирати вологу. Чим нижче цей показник, тим краще. Це пов'язано з тим, що волога, потрапляючи в гальмівну рідину, погіршує її властивості, зокрема, знижує температуру кипіння.
У люті морози гальмівна рідина може стати надзвичайно густою і, як наслідок, вона перестає циркулювати в системі. А це може створити серйозні проблеми з безпекою водіння. Тому потрібно купувати рідину, яка зберігає свої якості навіть при дуже низьких температурах.
Саме DOT 4 - це універсальний продукт, який підходить практично для будь-якого автомобіля з дисковими гальмами, завдяки високій в'язкості він добре працює в системах з високою мірою зносу, що дозволяє не боятися витоків.
Коли міняти "тормозуху"?
Через зміну робочих температур "тормозуха" вбирає вологу з конденсації і повітря. Це призводить до постійної корозії металу гідросистеми, загущення взимку і слабкому мастилу влітку.
Для прикладу, за 3 роки єксплуатації автомобіля в гальмівній рідині скупчується в середньому 3.5% води. Як наслідок, температура кипіння зменшується зі стандартних 250°C до 160-180°C. А це призводить до того, що автомобіль майже не гальмує. Щоб такого не трапилось, рідина гальмівна дот повинна змінюватись 1 раз за 2-3 роки єксплуатації.
Чи можна змішувати?
Змішувати такі рідини, а тим більше різних класів заборонено. Річ у тому, що невідомо як буде вести себе така суміш і чи не зруйнує вона гумові ущільнення.